Pfizer - Animasjonsfilm og digital kampanje

OPPGAVE:                                                                                                                                                           

Sjansen for å lykkes med røykeslutt øker betraktelig etter en samtale med fastlegen. Pfizer ønsket å motivere til handling ved å formidle kunnskap om legens viktige rolle i prosessen med røykeslutt og minne om den økonomiske gevinsten ved å slutte å røyke.

Ingen slutter å røyke helt alene. De mange som omgir den som slutter er også en viktig målgruppe. De må tåle de tunge dagene og er samtidig viktige støttespillere for motivasjon og gode innspill – som å se hva legen kan hjelpe til med. Derfor var de en viktig målgruppe for kommunikasjonen.

LØSNING:                

Vi lagde en sjarmerende historie om hvordan sigaretter påvirker hverdagen til flere enn de som røyker. Filmen ble distribuert på FB og YouTube i 2017 og fikk god mottagelse i Norge. Mottagelsen var faktisk så god at den siden lansering har blitt oversatt til fem språk og blitt brukt i sosiale media i blant annet Tyskland og Russland.

Spirit er glade for at vi har fått muligheten til å hjelpe millioner i hele Europa med begynnelsen på røykeslutt.