Kompetanseutvikling

Vi skreddersyr kurs og foredrag med fokus på shopper, salg, kampanjegjennomføring og kategoriutvikling. 

Kursene våre er basert på betydelig innsikt for shopper og retail. Vi utvikler også salgshjelpemidler til medarbeidere, enten man er leverandør eller jobber i butikk. Hovedmålgrupper for kursene er leverandører, retail (kjede/butikk) og B2B. Vi har kunnskap om salg, salgsledelse og hvordan du kan møte fremtiden som selgende rådgiver enten du jobber i dagligvare eller faghandel.

Vi gjennomfører årlig Shopper- og trade undersøkelser, i tillegg til løpende Trackerundersøkelser for dagligvarehandelen, ukentlige butikktester for Dagligvarehandelen og årlig juryering av Årets Matglede butikker. Dette gjør at vi til enhver tid sitter med kunnskap og innsikt om hva som skjer i bransjen. 

Vi utvikler kurs og selgerskoler for en rekke merkevareleverandører innenfor dagligvare, storhusholdning og byggevarer.
Eksempel på innhold/moduler:
• Oppgaver i kundebesøket. Salg, basic og kunderåd'givning. Gjennomføring før – under – etter
• Planlegging av salgsrunde – uke – dag/kunde
• Argumentasjon og innsalg

Kursene er en blanding av teori, praktisk bruk av nettbrett og workshops. Vi jobber blant annet med Tine, Mondelez, Mills, Coca-Cola, Kavli, Santa Maria, Nestlé, Lerum, Moelven, Assa Abloy og Goman.