Hopp til innholdet

Informasjon om kursprogram

Spirit kurs og kompetanseutvikling

Spirit kurs og kompetanseutvikling baserer seg på betydelig bransjeinnsikt, med fokus på shopper og trade. I tillegg har vi betydelig erfaring fra arbeide som Retail-spesialist med fokus på dagligvare/KBS/servering.

Vi kombinerer teori med innsikt, beste praksis og skreddersydde kompetanseprogrammer for hver enkelt kunde.

Kompetanseprogrammet ledes av Tom Aulie i samarbeide med dyktige konsulenter og kreatører fra både Spirit og Tradesolution.

 

Tom Aulie
• Seniorkonsulent – Managing Partner Spirit
• Ansvarlig for kursprogrammet
• Erfaring fra butikk, kjede, leverandør, Retailbyrå
• MBA NHH. Branding – Metode – Kommunikasjon

Kunder vi har utviklet kurs og konferanser for siste 5 år

Leverandører: Mondelez, Nestlé, Tine, Kavli, Santa Maria, Mills, Mondelez, Fjordland, Coop Industri, Goman, Moelven, Coca-Cola, Lerum, Essity, Metsã Tissue, Assa Abloy m.fl.

Kjeder: Obs Bygg, Extra, Obs, Coop Mega, Bunnpris, Esso, allianse Optikk m.fl.

 

Kursmoduler

Kursene skreddersys salgskanaler og -kunder. Fokus dagligvare/KBS/servering/ faghandel/bygg.

Salgsledelse. Trene trenerne

Kursmodulene egner seg godt til alle som har et lederansvar innenfor salg. Salgssjefer, regionsjefer og distriktssjefer med lederansvar.

Noen av de moduler/fagområder vi underviser i:

  • Målstyrt selgerledelse
  • Medarbeideroppfølging
  • Trene Trenerne
  • KAM-light. Regional kundeplanlegging

Ytre salg

Vi jobber med prosessorientert kompetanseutvikling for ytre salgsapparater. Kompetansen bygges over tid, basert på teori, workshops og praktisk gjennomføring etter samlingene. Noen av de moduler/fagområder vi underviser i:

  • Beste praksis i kundemøte
  • Effektiv kundeplanlegging
  • Salgstrening salgsprosesser. BALA
  • Retorikk- og kommunikasjon i innsalget
  • Kunderådgivning – kategoriekspert
  • Shopperinnsikt og shopper-marketing
  • Samreise oppfølging
  • Praktisk bruk av innsalgsverktøy. Planlegging – presentasjon

KAM

Kursene er praktisk rettet mot hverdagen til KAM, for å bygge relevant kompetanse i arbeidet med å være en god rådgiver for våre kunder.

Noen av de moduler/fagområder vi underviser i:

  • Kundeinnsikt shopper/trade – lokal shoppertilpassing
  • Kategoriutviklingsprosesser – Perfect Store
  • Kategorirådgivning – dataanalyser
  • Shopper-marketing
  • Salgsprosesser-teknikker. BALA
  • Retorikk og kommunikasjon i innsalget

Kategori – shopper/trade

Kursmodulene egner seg god til kompetansesamlinger på tvers av avdelingene. Noen av de moduler/fagområder vi underviser i:

  • Kundeinnsikt shopper/trade – lokal shoppertilpassing
  • Kategoriutviklingsprosesser – Perfect Store
  • Kategorirådgivning – dataanalyser
  • Shopper/trade-marketing
  • Retorikk og kommunikasjon i innsalget

Kursfasiliteter

Spirit lokaler. Vi disponerer 12 konferanse- og møterom i egne lokaler. Ole Deviks Vei 6c. Lokaler eiet av dagligvare- og serveringsbransjen.

Miklagard Golf, Kløfta. Som hovedsamarbeidspartner til Miklagard Golf, så disponerer vi konferanserom for 70 personer, samt møterom. Her har vi også mulighet til å gjennomføre eventer og større samlinger. Lily Country Club har overnatting og servering av lunsj/middag.

Kontakt:

Tom Aulie
92252687,
tom@spiritgruppen.no