Hopp til innholdet

Ytre salg

Vi jobber med prosessorientert kompetanseutvikling for ytre salgsapparater.
Kompetansen bygges over tid, basert på teori, workshops og praktisk gjennomføring etter samlingene.
Har du spørsmål om spesialkurs innen ytre salg ta kontakt med tom@spiritgruppen.no

Noen av de moduler/fagområder vi underviser i:

Se liste over alle kurs:

KAM-light store butikker – regionale kjedekontor

  • Lokal tilpassing kundetyper – drivere for omsetning ut av butikk
  • Kundeplanen – årshjul – speile kunden
  • Utvikling av kundepresentasjoner – presentasjon kunder

Beste praksis i kundemøte

  • Forberedelser – planlegging
  • Gjennomføring i butikk. Basic – rådgivning – salg
  • Oppfølging av kundemøte

 

  • Utvikling av beste praksis folder for kundemøte.
  • Basert på innsikt fra våre trade-/leverandørundersøkelser.

Kunderådgivning – kategoriekspert

  • Drivere for salg ut av butikk
  • Ulike shoppere krever ulike uttak i butikk. Lokal tilpassing
  • Bruk av tall og analyser i innsalget til butikk

Basert på våre shopperstudier og beste praksis fra arbeide med PowerBi analyser.

Effektiv kundeplanlegging

  • Hvilke kundekategorier har vi og hva kjennetegner disse
  • Selektering og prioritering av kunder
  • Planlegging av salgsperioder og kundemøter

Shopper-marketing

  • Hva ønsker butikkene hjelp til? Trade-/leverandør-undersøkelse. Innsikt shopper
  • Optimalisering av sesong-/kjedekampanjer
  • Lokale aktivitetsmuligheter – fokus på SOME – eksponeringsteknikker i butikk

Salgstrening. BALA salgsprosesser kundemøte

  • Hva gjør en selger relevant i møte med butikk
  • Salgsprosess over tid – bruk av planleggingsverktøy
  • Fasene i salgsprosessen – BALA (Behov/aksept/løsning/aksept på løsning)

Samreise oppfølging 1:1

  • Selgeradferd
  • Gjennomføring av kundemøter
  • Forbedringsprosesser

Egne metodikker og skjematurer forsamreiseoppfølging

Retorikk og kommunikasjon i innsalget. Presentasjonsteknikk

  • Utvikling av tydelig budskap
  • Argumentasjon + bevis (Logos – ethos – pathos)
  • Oppbygging og gjennomføring av effektive kundepresentasjoner

Praktisk bruk av innsalgs-verktøy – planlegging og presentasjon

  • Planlegging av kundemøte
  • Presentasjon og gjennomføring av kundemøte
  • Oppfølging etter kundemøte
  • Kombinasjon med Increase og eSale verktøy. Praktisk trening.

Åpne kurs

MULIGHETENES BUTIKK – ÅPENT KURS 1 DAG

Tradesolution Ole Deviks vei 6c,Oslo

Kurset tar for seg mulighetsrommet for aktivisering i og rundt butikk. Fokus på kjedekampanjer, sesong og andre lokale aktivitetsmuligheter. Spirit sitter på betydelig innsikt fra egen Retail Tracker, shopper- og ...

4900,- 23 billetter tilgjengelig

PERFECT STORE – ÅPENT KURS 2 DAGER

Tradesolution Ole Deviks vei 6c,Oslo

Kurset tar for seg teoretiske arbeidsprosesser, analyser, utvikling av løsninger i butikk/digitalt. Vi har lang erfaring med denne type prosesser fra drikkevarer, meieri, snacks og sukkervarer.

6900,- 25 billetter tilgjengelig

Kontakt

kontakt@spiritgruppen.no
Ole Deviks vei 6c, 0666 Oslo