Hopp til innholdet

Merkevarereisen har sjelden vært mindre lineær, kontaktpunktene er flere enn noensinne. Vi må utfordre etablerte sannheter og utforske nye måter å engasjere og påvirke målgruppene på. Samtidig får vi ikke glemme det trygge, det som fungerer og fører til salg.

Derfor har vi en tverrfaglig og kanaluavhengig tilnærming, med kreativitet som ledestjerne. Får vi mottakeren til å stoppe opp i hverdagen har vi gjort en god jobb. Leder det til en ønsket handling har vi lykkes.

Vi er et byrå i skjæringspunktet mellom salg og markedsføring. Sentralt i vårt arbeid står butikken, enten den er digital eller fysisk. Sett passerspissen i butikken og dra en sirkel så treffer du våre fokusområder.

Menneskene

STYRET I SPIRIT

Spirit er et datterselskap av Tradesolution, og styret består av 4 personer, hvor 2 er fra Tradesolution, og 2 fra Spirit.

Styreleder: Sigmund Berle Jensen – CEO Tradesolution
Styremedlemmer: Gaute Norderhaug – CXO Tradesolution, Tom Aulie – Managing Partner Spirit, Thomas Anfinsen – Byråleder Spirit

 

Spirit kurs og kompetanseutvikling

Spirit kurs og kompetanseutvikling baserer seg på betydelig bransjeinnsikt, med fokus på shopper og trade. I tillegg har vi betydelig erfaring fra arbeide som Retail-spesialist med fokus på dagligvare/KBS/servering.

Vi kombinerer teori med innsikt, beste praksis og skreddersydde kompetanseprogrammer for hver enkelt kunde.

Kompetanseprogrammet ledes av Tom Aulie i samarbeide med dyktige konsulenter og kreatører fra både Spirit og Tradesolution.

 

Tom Aulie
• Seniorkonsulent – Managing Partner Spirit
• Ansvarlig for kursprogrammet
• Erfaring fra butikk, kjede, leverandør, Retailbyrå
• MBA NHH. Branding – Metode – Kommunikasjon

Kunder vi har utviklet kurs og konferanser for siste 5 år

Leverandører: Mondelez, Nestlé, Tine, Kavli, Santa Maria, Mills, Mondelez, Fjordland, Coop Industri, Goman, Moelven, Coca-Cola, Lerum, Essity, Metsã Tissue, Assa Abloy m.fl.

Kjeder: Obs Bygg, Extra, Obs, Coop Mega, Bunnpris, Esso, allianse Optikk m.fl.

 

Kursmoduler (lage underområder for hvert kurs. PowerPoint)

Kursene skreddersys salgskanaler og -kunder. Fokus dagligvare/KBS/servering/ faghandel/bygg.

Salgsledelse. Trene trenerne

Kursmodulene egner seg godt til alle som har et lederansvar innenfor salg. Salgssjefer, regionsjefer og distriktssjefer med lederansvar.

Noen av de moduler/fagområder vi underviser i:

  • Målstyrt selgerledelse
  • Medarbeideroppfølging
  • Trene Trenerne
  • KAM-light. Regional kundeplanlegging

Ytre salg

Vi jobber med prosessorientert kompetanseutvikling for ytre salgsapparater. Kompetansen bygges over tid, basert på teori, workshops og praktisk gjennomføring etter samlingene. Noen av de moduler/fagområder vi underviser i:

  • Beste praksis i kundemøte
  • Effektiv kundeplanlegging
  • Salgstrening salgsprosesser. BALA
  • Retorikk- og kommunikasjon i innsalget
  • Kunderådgivning – kategoriekspert
  • Shopperinnsikt og shopper-marketing
  • Samreise oppfølging
  • Praktisk bruk av innsalgsverktøy. Planlegging – presentasjon

KAM

Kursene er praktisk rettet mot hverdagen til KAM, for å bygge relevant kompetanse i arbeidet med å være en god rådgiver for våre kunder.

Noen av de moduler/fagområder vi underviser i:

  • Kundeinnsikt shopper/trade – lokal shoppertilpassing
  • Kategoriutviklingsprosesser – Perfect Store
  • Kategorirådgivning – dataanalyser
  • Shopper-marketing
  • Salgsprosesser-teknikker. BALA
  • Retorikk og kommunikasjon i innsalget

Kategori – shopper/trade

Kursmodulene egner seg god til kompetansesamlinger på tvers av avdelingene. Noen av de moduler/fagområder vi underviser i:

  • Kundeinnsikt shopper/trade – lokal shoppertilpassing
  • Kategoriutviklingsprosesser – Perfect Store
  • Kategorirådgivning – dataanalyser
  • Shopper/trade-marketing
  • Retorikk og kommunikasjon i innsalget

Kursfasiliteter

Spirit lokaler. Vi disponerer 12 konferanse- og møterom i egne lokaler. Ole Deviks Vei 6c. Lokaler eiet av dagligvare- og serveringsbransjen.

Miklagard Golf, Kløfta. Som hovedsamarbeidspartner til Miklagard Golf, så disponerer vi konferanserom for 70 personer, samt møterom. Her har vi også mulighet til å gjennomføre eventer og større samlinger. Lily Country Club har overnatting og servering av lunsj/middag.

 

INNSIKT

Alt vårt arbeide baseres på igjennom våre egne shopper- og tradeundersøkelser, basert på dybdeundersøkelser av shopper i butikk, og av butikksjefer.

I tillegg har vi utviklet Retail Tracker, et digitalt innsiktverktøy, som vil holder deg oppdatert på det siste innenfor trender og utvikling i dagligvaremarkedet, shopperutvikling, endringer i kjedenes og butikkenes måte å jobbe på.

KREATIVITET

Vi har en svært erfaren og kreativ gjeng hos oss, som har jobbet med retail i mange år. Vi kaller oss fag-idioter ettersom vi alle brenner for retail, og finner hele tiden nye og kreative måter å kommunisere i og rundt butikk.

God kreativitet kombinert med innsikt og erfaring er nøkkelen til suksess

GJENNOMFØRING

Bransjeinnsikt kombinert med kreativitet, gjør at vi utarbeider konsepter og caser som fungerer. Vi hjelper deg hele veien på både store og små prosjekter, og sørger for at det vi gjør også blir gjennomført, og gir de resultatene man ønsker.

Vi har stor fleksibilitet, snur oss raskt rundt når det trengs og sørger for å få jobben gjort. Vi har lang erfaring med skreddersøm, som sikrer enda bedre gjennomføring i butikk.

Kontakt

kontakt@spiritgruppen.no
Ole Deviks vei 6c, 0666 Oslo